کبوتر

ساخت وبلاگ

 

چگونه دزدگير مناسبي براي خانه خود انتخاب کنيم؟
کاربرد دزدگير اماکن براي محافظت از منازل روز به روز افزايش پيدا مي‌کنند. با اين وجود، براي حفاظت حداکثري از يک مکان، لازم است تا بهترين نوع سيستم امنيتي شناسايي شود. در اين متن تمامي نکاتي که در خصوص خريد دزدگير اماکن مناسب وجود دارد، جمع آوري شده است.
در زمان خريد يک دزدگير مناسب بايد به چه مواردي توجه کرد؟
    زماني که قصد خريد يک مدل مناسب از بين نمونه‌هاي مختلف دزدگيرهاي اماکن را براي منزل خود داريد، بايد بدانيد که عوامل بسياري وجود دارد که با توجه به آن‌ها مي‌توانيد مناسب ترين مدل دزدگير را براي منزل خود انتخاب کنيد. اين عوامل عبارتند از:
- با سيم يا بي سيم بودن دزدگير منزل
    هرکدام از اين مدل‌ها ويژگي‌هاي به خصوصي دارند که بايد با توجه به شرايط مکان مورد نظر خود آن‌ها را بررسي کنيد و سپس مدل مورد نظر خود را انتخاب کنيد. دزدگير اماکن بي سيم با وجود دقت و کيفيت بالايي که دارند در فضاهاي کوچک و محدودتر بهتر کار مي‌کنند، چرا که در صورت زياد شدن تعداد چشمي‌ها و حسگرها، باتري‌هاي مورد استفاده براي سيستم امنيتي زودتر از حالت عادي تمام مي‌شوند.
    همچنين بايد به سرعت اينترنت منزل خود توجه داشته باشيد. دزدگيرهاي بي سيم براي اين که از استفاده از سيم بي نياز باشند، به صورت کامل به اينترنت وابستگي دارند، بنابراين براي اين که بتوانيد از بيشترين ظرفيت دزدگير منزل بي سيم خود استفاده کنيد بايد آن را به يک شبکه‌ي اينترنتي پرسرعت و قوي وصل کنيد.

a10_djyd.jpg


- نوع آژير سيستم امنيتي خانه
   دزدگيرهاي امنيتي اماکن از انواع مختلفي از آژيرها مانند سايرن، اسپيکر و پيزو استفاده مي‌کنند که با توجه به اين که قصد داريد در يک فضاي داخلي از اين سيستم استفاده کنيد، نياز است تا دقت بسياري در خريد دزدگير خود به خرج دهيد. لازم به ذکر است که در زمان خريد سيستم دزدگير براي خانه‌ي خود، آژيري که صداي مناسبي براي فضاهاي داخلي داشته باشد در داخل پکيج شما قرار داده مي‌شود تا صداي آن در يک محيط محدود مثل اتاق گوشخراش به نظر نرسد. با اين وجود، حتما بايد به اين نکته که صداي آژير سيستم حفاظتي نبايد براي داخل خانه خيلي بلند باشد توجه کرد. معمولا براي استفاده‌هاي محوطه‌هاي داخلي از آژيرهاي مخصوص يا مدل پيزو از بين سه مدل اصلي آژيرها استفاده مي‌شود.
- قابليت آژير خطا و بررسي خطاي اضافه
    خيلي از افراد فکر مي‌کنند که اگر سيستم دزدگير آن‌ها از توانايي تشخيص خطاي اضافه برخوردار باشد به اين معناست که دقت و کارايي بالاتري نسبت به ساير مدل‌ها دارد. با اين وجود، اين تصور اشتباهي است. در خيلي از موارد، دزدگير يک سري عوامل بي خطر را به عنوان تهديد به حساب مي‌آورد و پس از مدتي، ممکن است که در زمان خطر جدي نيز مشکل را به عنوان خطاي اضافه در نظر بگيرد و در حدي که نياز است واکنش نشان ندهد. پيشنهاد اکثر شرکت‌هاي امنيتي اين است که اين ريسک را به جان نخريد و از نمونه‌هايي استفاده کنيد که از اين قابليت پيروي نمي‌کنند.
- انتخاب نوع چشمي‌ها بر اساس مکان مورد نظر
    براي خريد دزدگير اماکن مناسب، بايد به مدل‌هاي مختلف چشمي توجه کنيد. به طور مثال نوع چشمي که براي فضاي داخلي يک اتاق انتخاب مي‌شود با نوعي از چشمي که مورد استفاده براي پنجره يا نزديک در است متفاوت مي‌باشد. بهترين کار در اين وضعيت اين است که با يک فرد متخصص مشورت کنيد تا زواياي مختلف خانه را براي شما بررسي کند و بهترين مدل‌هاي چشمي را به شما پيشنهاد دهد. از اين طريق مي‌توانيد به خوبي تمامي نقاط منزل را پوشش دهيد.
- ضد کپي بودن ريموت‌هاي سيستم دزدگير اماکن
    برقراري ارتباط از راه دور يکي از مهم ترين ويژگي‌هاي هر دزدگير اماکني به شمار مي‌رود. بسياري از سيستم‌هاي حفاظتي که در خانه و فضاهاي داخلي استفاده مي‌شوند قابليت متصل شدن به بيش از يک ريموت را دارند تا امکان برقراري ارتباط براي سيستم دزدگير منزل براي تمام اعضاي خانواده به وجود بيايد. با اين وجود، در زمان خريد دزدگير اماکن بايد به اين موضوع توجه بسياري پرداخته شود که برخي از ريموت‌هاي سيستم‌هاي امنيتي به راحتي قابل کپي کردن هستند و اين موضوع مي‌تواند تهديد موثري براي امنيت خانه‌ي شما محسوب شود.


- نوع برقراري ارتباط پنل دزدگير
    به طور کلي پنل‌هاي دزدگير خانگي براي برقراري ارتباط با مدير سيستم در زماني که مشکلي به وجود مي‌آيد و يا مورد مشکوکي مشاهده مي‌شود از دو روش استفاده مي‌کنند که به شرح زير است:
? - برقراري تماس با تلفن ثابت و ? - برقراري تماس با استفاده از سيم کارت
هر دوي اين روش‌ها مزايا و معايب خودش را دارد، در هر صورت با توجه به تفاوت کارايي اين دو روش، قيمت دزدگير مي‌تواند بر اساس اين که از خط ثابت براي تماس گرفتن و اطلاع دادن استفاده مي‌کند يا از سيم کارت، متفاوت باشد. در حالت عادي پيشنهاد مي‌شود تا از يک دزدگير سيم کارتي استفاده شود، چرا که در صورت قطعي برق يا تلفن، کارکرد دزدگير اماکني که از خط ثابت استفاده مي‌کند محدود مي‌شود و ممکن است امنيت منزل مختل شود.
- داشتن توانايي کنترل سيستم‌هاي امنيتي از طريق تلفن همراه
    احتمالا از اين موضوع آگاهي داريد که بسياري از دوربين‌هاي مدار بسته و پکيج‌هاي امنيتي مخصوص دزدگيرها اين قابليت را به مصرف کننده مي‌دهند تا از نرم افزارهاي مخصوصي استفاده کند و حتي از دورترين مسيرها نيز تصاوير و ويديوهاي ضبط شده توسط دوربين‌ها را بررسي کند. با توجه به اين موضوع، يکي از ويژگي‌هاي يک سيستم حفاظتي خوب اين است که توانايي برقراري ارتباط با تلفن همراه افراد را داشته باشد. به طور مثال، دوربين‌هاي مدار بسته‌ي لامپي اپليکيشن‌هاي مخصوصي دارند که با کمک آن‌ها مي‌توانيد به شبکه‌ي دوربين مداربسته وصل شويد و حتي زماني که در منزل حضور نداريد نيز محوطه‌ي مورد نظر خود را بررسي کنيد. همچنين داشتن اين قابليت، در زمان به وجود آمدن مشکل يا هر گونه مورد مشکوک نيز در اطلاع رساني به شما مفيد واقع خواهد شد.
- بررسي مدل‌هاي مختلف سنسورهاي سيستم حفاظتي
    در يک سيستم حفاظتي مخصوص اماکن، علاوه بر چشمي‌ها، حسگرهاي ديگري نيز کاربرد دارند. چشمي‌ها به نوعي حسگرهاي حرکتي محسوب مي‌شوند و اين در حالي است که نمونه‌هاي متنوعي از سنسورهاي ديگر نيز براي استفاده در سيستم دزدگير خانه‌ي شما وجود دارد. همچنين، با وجود اين که بسياري فکر مي‌کنند که حسگرها تفاوتي با چشمي‌ها ندارند، اما در اصل وظيفه‌ي سنسورها جزئي‌تر و عميق‌تر از وظايفي است که چشمي‌ها بر عهده دارند.
    درست مانند انتخاب مدل چشمي مناسب، براي اين که بدانيد بهترين نوع حسگري که مي‌توانيد از آن در خانه‌ و محل زندگي خود استفاده کنيد چيست، بهتر است تا از کمک کسي که در اين زمينه تجربه و تخصص دارد کمک بگيريد تا بهترين نتيجه به دست بيايد.


- انتخاب مناسب ترين دوربين براي فضاهاي داخلي خانه
    برخي از مدل‌هاي دوربين مدار بسته، براي فضاهاي خارجي مناسب ترند. به طور مثال، قابليت‌هايي دارند که مخصوص محوطه‌هايي هستند که از نظر نوري يکپارچه نيستند و نياز به يک دست شدن دارند. در صورتي که فضاي داخلي منزل به دليل وجود لامپ و لوستر و ساير وسايل روشن کننده، نيازي به اين قابليت‌ها ندارد و ضرورتي براي خرج کردن پول بيشتري براي اين امکانات وجود ندارد.
- برخورداري از نيروي پشتيبان براي مواقع ضروري
    نيروي پشتيبان براي پنل دزدگير شما، درست مانند برق اضطراري عمل خواهد کرد. در صورتي که هر مشکلي براي برق و اتصالات ساختمان شما به وجود بيايد و ارتباط برق يا اينترنت دزدگير خانه قطع شود، سيستم قادر خواهد بود تا بدون مشکل و به صورت موقت به کار خود ادامه دهد و مشکلي در عملکرد آن در زمان قطعي برق پيش نخواهد آمد.
    براي اين که بتوانيد کاملا از خريد دزدگير اماکن خود راضي باشيد بهتر است از ابتدا با يک فرد متخصص در تماس باشيد و در خصوص جزئيات مختلف همه‌ي اجزاي سيستم امنيتي تمام اطلاعات لازم را به دست بياوريد. از همراهي شما سپاسگزاريم.

منبع: مشرق نيوز

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 170 تاريخ : دوشنبه 24 خرداد 1400 ساعت: 16:07

هواوي واچ 3 با قابليت سنجش فشار خون و ثبت نوار قلب در راه است

اخبار پوشيدني‌هاي هوشمندهواوي

 

بر اساس پست جديدي که توسط يکي از مديران رده بالاي هواوي به نام هي گانگ در ويبو منتشر شده، اولين ساعت هوشمند اين شرکت با قابليت نظارت بر فشار خون در نيمه دوم سال جاري ميلادي عرضه خواهد شد. بر اساس اطلاعات به اشتراک گذاشته شده توسط گانگ، اين ساعت هوشمند جديد که از فناوري ثبت نوار قلب (الکتروکارديوگرام) نيز بهره مي‌برد، چند وقتي است که به عنوان يک دستگاه پزشکي در چين ثبت شده و در حال حاضر نيز مراحل تست باليني خود را در مراکز پزشکي سراسر کشور آغاز کرده است.

بيشتر بخوانيد:    دوربين مدار بسته چيست؟      تجهيزات دوربين مدار بسته

هواوي قصد دارد در کنار اندازه‌گيري هوشمند دماي بدن که باعث تشخيص زود هنگام برخي بيماري‌ها مانند کرونا مي‌شود، به کنترل فشار خون و غربالگري بيماري‌هاي عروق کرونر قلب کمک کند. سنسور الکتروکارديوگرام ساعت هوشمند جديد اين شرکت به کمک داده‌هاي حاصل از PPG و ACC، تشخيص علائم اوليه بيماري‌هاي قلبي را ميسر خواهد کرد. گفته مي‌شود هواوي در حال کار بر روي ساعت هوشمند واچ 3 (Watch 3) است و در کنار پرچمدارهاي سري پي 50 آن را معرفي خواهد کرد. در حال حاضر اطلاعات بسيار کمي از مشخصات سخت افزاري اين ساعت منتشر شده اما شايعات حکايت از به‌کارگيري سيستم عامل اختصاصي هارموني او اس و سيم کارت الکترونيکي (eSIM) در اين محصول دارند.

بيشتر بخوانيد:     قيمت دوربين مداربسته  دوربين مداربسته

 

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 192 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 10:23

هايک ويژن فناوري حرارتي خود را در نمايشگاه  IWA Outdoor Classics 2020 به نمايش مي گذارد !

شرکت هايک ويژن به عنوان توليد کننده برتر تجهيزات مدار بسته در دنيا ، 6 تا 9 مارس 2020 در نمايشگاه IWA Outdoor Classics در نورنبرگ آلمان حضور خواهد يافت . اين رويداد که يکي از مهمترين نمايشگاه هاي اروپا در حوزه شکار ، تير اندازي و تجهيزات وابسته مربوط به فعاليت هاي روباز با کاربري هاي غير نظامي و امنيتي مي باشد .غرفه اين شرکت به ارائه محصولات و تکنولوژي هاي دوربين مداربسته  حرارتي اختصاص پيدا مي کند ، دوربين هاي جديد که امکان شناسايي و تصوير برداري حرارتي در فضاهاي تاريک يا شرايط بد آب و هوايي را براي کاربران اين دوربين ها فراهم مي کند .

بيشتر بخوانيد:          پکيج دوربين مداربسته

  فناوري حرارتي در نمايشگاه  IWA Outdoor Classics 2020

 همچنين مجموعه از محصولات تحت عنوان clip-on که به عنوان رفلسکوپ هاي حرارتي هايک ويژن هستند نيز در اين نمايشگاه به نمايش گذاشته مي شوند .بازديد کنندگان در غرفه هايک ويژن با نحوه و نمونه تصوير برداري دوربين هاي حرارتي در فضاي روباز مي شوند و مي توانند از نزديک دوربين هاي حفاظتي و حرارتي  هايک ويژن   را مشاهده کنند .رسل وچمن ، مدير توليد محصولات حرارتي در اين باره گفت : اين دومين سالي است که در IWA شرکت مي کنيم. امسال محصولات بيشتري براي مشتريان عرضه مي کنيم .

 وي ادامه داد ما در هايک ويژن از اينکه به مشتريان جديدي که در عرصه شکار در فضاي روباز ، فعاليت مي کنند ، بسيار هيجان زده هستيم و اميدواريم با توليد و عرضه محصولات جديد پاسخ مناسبي به نياز هاي مشتريان بدهيم . شهرنت

 

هايک ويژن مرکز خريد جديد اسلام آباد را توسعه مي دهدTAGS:START

هايک ويژن مرکز خريد جديد اسلام آباد را توسعه مي دهد !

Centaurus يک پروژه املاک و مستغلات عظيم است که توسط شرکت معروف انگليسي WS Atkins طراحي شده است . سه برج 41 طبقه ، يک هتل 5 ستاره ، آپارتمان هاي مسکوني و مرکز خريد لوکس که اين ساختمان ها را به يکديگر متصل مي کند . طراحي داخلي ساختمان هاي مسکوني و مرکز خريد نيز توسط طراح مشهور ترک ODEION انجام شده است . برآورد تقريبي ساخت اين بناي لوکس حدود 350 ميليون دلار آمريکا تخمين زده شده است .کليه اماکن عمومي به خصوص مکان هايي که هر روز هزاران بازديد کننده را به خود جلب مي کنند ، بايد از لحاظ امنيتي تقويت شوند . مرکز خريد Centaurus به عنوان يک مرکز عمده خريد ، جهت فراهم کردن يک محيط خريد امن و مطمئن ، از راهکار هاي امنيتي استفاده مي کند .


ماموران بخش حفاظت و امنيت مرکز Centaurus براي برقراري امنيت  تلاش بسياري انجام مي دادند ، آنها با مشکلاتي مانند پرتاب زباله در راه پله ها ، ورود سارقين از ورودي و خروجي هاي اضطراري و … روبرو بودند . بازبيني فيلم ها پس از گزارش مغازه داران و ساکنين برج ها ، کمي دير بود و آنها تقريبا هيچ وقت موفق نمي شدند تا سارقين و افراد متخلف را شناسايي کنند .سيستم امنيتي جديد بايد بطور لحظه اي ويودي ها و خروجي ها را تحت کنترل داشته باشد و در صورت تشخيص هر مورد مشکوک ، آلارم هاي مورد نظر را فعال نمايد . از اين رو براي پوشش مناطق حساس ، دوربين مداربسته هايک ويژن در محل مورد نظر نصب شدند .کارشناسان براي پوشش تمامي بخش هاي مورد نظر مرکز خريد از 400 دوربين ديد در شب مدل سه مگا پيکسل DS-2CD2032-I و 80 دوربين کيوب سه نگا پيکسل DS-2CD2432F-IW استفاده کردند . تصاوير اين دوربين ها توسط 8 دستگاه NVR مدل DS-9664NI-I8 ضبط و توسط نرم افزار حرفه اي مديريت تصاوير Hikvision iVMS-5200 مديريت مي شود .iVMS-5200 Pro Hikvision يک سيستم جامع مديريت هوشمند تجهيزات امنيتي است که امکان کنترل و مديريت يکپارچه سيستم هاي مختلف از جمله دوربين مدار بسته ، اکسس کنترل ، دوربين هاي پلاک خوان ، نرم افزار هاي تشخيص چهره و نمايشگر هاي ويديو وال را دارد .

بيشتر بخوانيد:      تي وي تي         پکيج دوربين مداربسته

       

هايک ويژن مرکز خريد جديد اسلام آباد را توسعه مي دهد !


ماموران امنيتي تصاوير زنده و ضبط شده دوربين ها را در NVR بصورت طبيعي و بدور از تاخير مشاهده مي کنند و در صورت بروز هر مشکلي مي توانند فورا اقدامات لازم را انجام بدهند . نرم افزار iVMS-5200 امکان کنترل هوشمند آلارم هاي مختلف را براي اپراتور ها فراهم مي کند تا به سرعت هر مشکلي را در مراحل اوليه تشخيص و اقدامات لازم را به عمل بياورند . اين سيستم ورودي هاي  مهم به نقاط حساس را به دقت پايش مي کند و بدين ترتيب سطح ايمني در مرکز خريد و مجموعه برج هاي Centaurus افزايش مي يابد .

سيستم هوشمند مديريت آلارم  هايک ويژن  با استفاده از تکنولوژي هايي مانند تشخيص ورود غير مجاز ، تشخيص عبور از خط فرضي ، تشخيص حرکت ، تشخيص امکان وارد شدن آسيب به دوربين و مواردي ديگر توانست مشکل ريختن زباله در پله هاي اضطراري را بطور کامل برطرف کند به علاوه سرقت هاي هميشگي نيز به طور چشمگيري کاهش يافته و تقريبا به صفر رسيد .دستگاه NVR هايک ويژن امکان نصب 12 هارد داخلي را دارند و اين مهم باعث افزايش مدت زمان ضبط تصوير دوربين هاي مرکز برج هاي اسلام آباد مي شود .در نتيجه استفاده از سيستم نظارت تصويري هايک ويژن ، مرکز خريد Centaurus در پاکستان ، ميزان امنيت خود و هزاران بازديد کننده خود را افزايش چشمگيري داده است و اين مهم باعث افزايش سطح رضايتمندي مشتريان و در نتيجه افزايش تعداد آنها شده است .

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 194 تاريخ : چهارشنبه 12 خرداد 1400 ساعت: 0:27

سيستم کنترل تردد هوشمند هايک ويژن

يکي از شيوه هايي که مي تواند سطح ايمني را افزايش دهد ، استفاده از سيستم کنترل تردد است . با توجه به پيشرفت روز افزون سيستم هاي امنيتي و ظهور سامانه هاي مختلف ، امروزه استفاده از سيستم کنترل تردد هوشمند مي باشد .اين سيستم وظيفه مديريت و کنترل کردن رفت و آمد و يا تعريف سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف را انجام مي دهد و در مواقع بروز مشکل با اعلام خطر به کاربر خبر رساني مي کند . تعيين سطح دسترسي به قسمت هاي مختلف شامل ارائه مجوز عبور يا مسدود کردن درب ها و مبادي ورودي افراد يا وسايل نقليه مي باشد . از سيستم کنترل تردد هوشمند مي توان در يک شرکت ، بانک ، کارخانه و حتي يک طبقه استفاده نمود و آن را بر اساس نياز کاربر برنامه ريزي کرد .

سيستم کنترل تردد هوشمند در مواقع اضطراري و يا مواقعي که فرد يا افرادي قصد تردد غير مجاز داشته باشند با ارسال اخطار و خبر رساني به کاربر اتاق کنترل از بروز خطر جلوگيري مي کند اين سيستم بسته به نوع رويداد به ماموران امنيتي پيغام هاي مناسب را ارسال مي کند . در ادامه برخي از مهمترين مزيت هاي سيستم کنترل تردد هوشمند را مشاهده مي کنيد :

کليد هاي الکترونيکي غير قابل کپي کردن هستند و سطح ايمني را بالا مي برند . به علاوه با تغيير کاربر ، نياز به تغيير قفل نخواهيم داشت و اجازه تردد توسط سيستم داده نمي شود.

ثبت کليه تردد ها در حافظه سيستم کنترل تردد هوشمند انجام مي شود و مي توان کليه ورود و خروج ها را به تفکيک تاريخ ، زمان و … مشاهده کرد . همچنين مي توان به کاربران اجازه دسترسي هاي مختلفي داد.

سيستم کنترل تردد هوشمند از انعطاف پذيري بالايي برخوردار است و مي توان براي هر کاربر تنظيمات تردد مختلفي را تعريف کرد.

کنترل قفل هاي الکترونيکي گيت ها از راه دور امکان پذير است . با استفاده از سيستم مرکزي مي توانيد گيت هاي مختلف را در هر فاضله اي به سادگي تنظيم کرد.

 

سيستم کنترل تردد هوشمند هايک ويژن

  • سيستم کنترل تردد استاندالون

در سيستم کنترل تردد استاندالون يا مستقل  ، کليه تجهيزات سخت افزاري و نرم افزاري بدون نياز به نرم افزار مرکزي عمل مي کنند . اين تجهيزات داراي حافظه داخلي ثبت اطلاعات پرسنلي افراد و رويداد ها بوده و برنامه دهي به اين سيستم ها توسط صفحه کليد کارت خوان يا لپ تاپ ها انجام مي شود .

محدوديت در برنامه ريزي تجهيزات و زمان طولاني گزارش گيري، از مهمترين نقاط ضعف سيستم کنترل تردد هوشمند مستقل است . محدوديت نصب تعداد درب ، عدم امکان شبکه شدن ، عدم توسعه پذيري سيستم ، عدم امکان يکپارچه سازي با ساير تجهيزات مانند دوربين مدار بسته  از ديگر نقاط ضعف اين سيستم ها مي باشد.

از اين  سيستم در پروژه هاي کوچک استفاده مي شود .

  • سيستم کنترل تردد تحت شبکه

سيستم کنترل تردد تحت شبکه شامل يک کامپيوتر مرکزي و نرم افزار هوشمند کنترل تردد مي باشد . اين نرم افزار مي تواند تمامي تجهيزات موجود در سيستم کنترل تردد هوشمند را مديريت و مانيتور کند و در صورت نياز فرامين مختلفي را صادر نمايد .

کنترل لحظه اي گيت ها ، برنامه ريزي لحظه اي ، نمايش همزمان چندين گيت ، توسعه پذيري سيستم ، قابليت تعريف کاربران مختلف با سطح دسترسي هاي متنوع وبسياري ديگر از مزاياي سيستم کنترل تردد تحت شبکه مي باشد .

از اين سيستم مي توان در پروژه هاي بزرگ يا متوسط کنترل تردد استفاده نمود.

سيستم کنترل تردد هوشمند hikvision

سامانه کنترل تردد | امنيت از مzقولاتي بوده است که ذهن بشر را از بدو خلقت به خود معطوف نموده و بدين منظور و در راستاي تحقق ايجاد امنيت در هر زمان ابزارهاي خاصي را اختراع و استفاده کرده است و سير تکاملي اين حرکت پويا به گونه اي بوده است که امروزه استفاده از سيستم هاي حفاظتي و امنيتي و سيستم هاي مدرن در سراسر جهان نه تنها عادي و همه گير شده است بلکه به دلايل گوناگوني از قبيل بالا بردن ضريب اطمينان، عدم مواجه با اشتباه نيروي انساني، کاهش هزينه ها، بهره بري بالا و مطلوب و صرفه جويي در زمان استفاده از اين سيستم ها امري اجتناب ناپذير به نظر مي رسد.

اصطلاح کنترل دسترسي مدت ها بصورت مفهومي مبهم مطرح مي گرديد. گاهي بعنوان کنترل دسترسي به يک سيستم از طريق منابع خارجي تفسير مي شد، مثل کنترل کردن روند ورود کاربران براي دسترسي داشتن به سرور و يا دسکتاپ.

بدين طريق به اين اصطلاح به عنوان روشي براي تاييد و اهراز هويت کاربران نگاه مي شد، در حالي که مبحث اهراز هويت کاملا مستقل مي باشد. اصطلاح کنترل دسترسي در واقع به کنترل بيشتر بر روي دسترسي به منابع سيستم اشاره دارد يعني فرض را بر اين مي گذاريم که هويت کاربر مورد تاييد قرار گرفته است و اکنون چگونگي نحوه دسترسي کاربر به منابع بايد کنترل گردد.

کنترل دسترسي به مکانيزمي گفته مي شود که از طريق آن بتوان نحوه دسترسي کاربران به منابع سيستم را محدود به نيازهايشان کرد. در واقع اين مدل ها هر کدام به طريقي نحوه تامين داده ها و تنظيم حق دسترسي ها را بيان مي کنند.

داشتن سيستم هاي هوشمند و مدرن ضمن به ارمغان آوردن آسودگي خيال در ايجاد محيطي منظم و بدون اضطراب به ما کمک مي کند با هوشمند نمودن سيستم هاي پيرامونمان يک يار دلسوز و هوشيار دائم مراقب ماست. او دستورات از قبل تعيين شده ما را به دقت انجام داده و با ارائه مدرک صحت انجام کارهاي محول شده هميشه و بدون حقوق ماهانه در خدمت ما است.

سيستم عاي هوشمند که متشکل از يک مغز الکترونيکي و سنسورهاي حساس مي باشد مي تواند تمام دستوراتمان را از قبيل کنترل در رفت و آمدها باز و بسته نمودن درب هاي منزل و محل کار ضمن شناسائي افراد و ثبت زمان و وقايع روشن و خاموش نمودن سيستم هاي مورد نياز و يا نور پيراموني، زمانبندي و هشدار در صورت عدم اجراي صحيح دستورات يا صحت انجام دستورات به هر گونه دلخواه و ... را فراهم نمايد.

کنترل تردد به عنوان ابزاري فعال جهت تاييد يا رد ورود و خروج از مکان هايي خاص مانند ساختارهاي تجاري، صنعتي، دولتي و به خصوص مراکز مالي  توليدي بکار مي رود. سيستم هاي امروزي بسيار بيشتر از محدوديت دسترسي براي يک فضا عمل مي کنند. بهبود بازدهي کارکنان و محدوديت ايجاد مسئوليت براي آن ها دلايل مهم ديگري هستند که به طور معمول ضرورت گسترش اين سيستم ها را توجيح مي کنند.

سامانه هوشمند ماداکتو با دستيابي به تکنولوژي هاي روز دنيا سيستم هاي کنترل تردد بر اساس شناسايي مولفه هاي بيومتريک را طراحي و توليد مي کند.

 

 کاربردهاي اتوماسيون تردد

اکسس کنترل | اين سيستم دسترسي تکت تک افراد يا پرسنل به هر اتاق را تعيين مي نمايد. بنابراين مديران اداري و مديران داخلي هر سازمان مي توانند از قدرت و انعطاف اين سيستم جهت مديريت واحد زير نظر خود بهره ببرند. اين دستگاه ها از سرعت خواندن اثر انگشت و کارت و تشخيص چهره فوق العاده اي برخوردار بوده و همچنين داراي امکانات اتصال به کامپيوتر هستند. بنابراين اين دستگاه براي محيط هاي اداري کوچ و يا بزرگ مناسب است.

 

امکانات نرم افزار مديريت تردد

  • امکان تعريف محدوده زماني مختلف جهت مجوز تردد هر يک از افراد
  • امکان تنظيم ساعت و تاريخ و روز دستگاه از طريق نرم افزار
  • امکان خواندن اطلاعات ذخيره شده در هر دستگاه
  • امکان خواندن اطلاعات بصورت بلادرنگ از هر دستگاه
  • امکان ديدن چند نفر آخر همراه با ساعت و تاريخ
  • امکان ذخيره خطاهاي پرسنل هنگام استفاده از نرم افزار
  • امکان تنظيم مديرت زمان بازماندن درب
  • امکان باز کردن درب از طريق نرم افزار
  • امکان تعريف رمز براي پرسنل
  • امکان باز شدن درب با انگشت، کارت و يا رمز
  • امکان انتصاب محدوديت هاي تردد يک شخص به اشخاص ديگر در همان گروه و يا تمام افراد
  • تعريف پرسنل مجاز و زمانبندي تردد آنها
  • حذف يا اضافه کردم ريدر به سيستم و تنظيم پارامترهاي آن
  • امکان تعريف Zone
  • گروهبندي پرسنل و تعريف نجوه ترددهاي مجاز از نظر محدوده ورودي و زمانبندي گروه
  • تعريف کارکنان با سطوح دسترسي مختلف براي کار با نرم افزار و مشاهده ترافيک هر Zone مشخص شدن محل پرسنل در Zone ها بصورت Online
  • امکان گزارش گيري Zone ها بر اساس اشخاص ، زمان ها
  • مديرت کامل تردد افراد مهمان از نظر محل و زمان توسط سيستم
  • نمايش وضعيت عملکرد در بها
  • تعاريف کامل مهمانان و مدت حضور آنها در مجموعه و دربهاي مورد نياز براي دسترسي
  • امکان تعريف گروه هاي مختلف دربها و افراد براي کنترل بسيار آسانتر

 

نرم افزار Access Control System  شرکت ماداکتو

  • داراي قابليت خواندن کاربران از دستگاه بصورت آنلاين و بارگزاري کاربران در دستگاه به همين شکل
  • در اين نرم افزار محدوديتي بايت معرفي دستگاه نداريد و با يک نرم افزار مي توانيد چندين دستگاه را کنترل کنيد
  • امکان فراخواني ترددها به صورت روزانه، هفتگي، ماهيانه و بر اساس تاريخ
  • امکان گزارش گيري از افراد به طور کاملا پيشرفته
  • داراي خروجي هاي تکست و اکسل
  • ايجاد کاربر با محدوديت دسترسي

 

 براي   نصب دوربين مداربسته     نيز مي توانيد با شرکت مهر تجارت تماس بگيريد . 

امکانات اتوماسيون کنترل دسترسي ماداکتو سافت

کنترل دسترسي | سامانه هوشمند ماداکتو مفتحر است پس از سالها تحقيق و بررسي و ارائه نرم افزارهاي متفاوت در محيط ويندوزي و وب و همچنين استفاده از نظرات ارزشمند مسئولين محترم مجموعه هاي متفاوت و نيز با ياري کارشناسان خبره و مهندسين مجرب ماداکتو نرم افزارهاي متنوع کنترل دسترسي، حضور و غياب را به بازار ارائه نمايد.

اين مهم شما را قادر مي نمايد نظارت دقيقي بر تردد افراد در مجموعه خود داشته و گزارشات کاملي را به سمع و نظر مديران برسانيد. ماداکتو با ارائه نسخه هاي مختلف و ارائه امکانات و گزارش هاي مختلف مديريتي و پيشرفته نيازهاي سازمان ها و شرکت ها را بطور کامل برآورده مي نمايد.

 

برخي از امکاناتي که در نرم افزار ماداکتو سافت به آن پرداخته ايم عبارت است از :

  • امکان گزارش گيري از کليه ورود و خروج ها در بازه هاي زماني مشخص | اجازه ورود ، X تعداد از افراد گروه
  • N امکان ايجاد محدوديت تردد افراد يک گروه به تعداد مشخص در يک روز، به اين معني که در يک روز X بار ورود به داخل سالن داده نشود. اُمين شخص از گروه N+1
  • امکان تعريف بازه زماني روزانه و هفته اي براي تردد افراد (مثلا از ساعت 8 الي 21 فقط روزهاي زوج)
  • امکان تعريف بازه هاي زماني متفاوت براي گروه هاي مختلف
  • امکان تعريف مدت اعتبار در نرم افزار، براي هر فرد و هر گروه، مثلا 1 ماهه، 1 ساله و ( بصورتي که بعد از تاريخي معين اثر انگشت فرد بصورت اتومات از روي دستگاه شماره 2 حذف يا غيرفعال گردد.
  • امکان غيرفعال کردن اثر انگشت يک گروه يا فرد از طريق نرم افزار، بدون نياز به حذف دستي آنها در دستگاهها
  • امکان حذف يک يا چند گروه، و يک يا چند فرد از نرم افزار و پيرو آن، امکان انتقال اصلاح ايجاد شده به دستگاه شماره 2 بدون نياز به حذف آنها در دستگاه شماره 1
  • امکان خارج کردن يک يا چند فرد از يک گروه و پيرو آن، امکان انتقال اصلاح ايجاد شده به دستگاه شماره 2 بصورتي که اگر فرد عضو هيچ گروهي نباشد، اجازه ورود نداشته باشد.
  • امکان انتقال يک يا چند فرد از گروه

 

 

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 167 تاريخ : سه شنبه 11 خرداد 1400 ساعت: 19:56

راهنماي خريد جاروبرقي

اگر قصد خريد جاروبرقي براي منزل خود را داريد و به دنبال بهترين مارک جاروبرقي هستيد و در اينجا به شما کمک خواهيم کرد تا بنا بر نياز و بودجه خود بتوانيد بهترين مدل جاروبرقي را انتخاب کنيد.

m1_nnha.jpg

منبع: عصر ايران

پيش از بررسي اين نکات خالي از لطف نيست که بگوييم بهترين ها هميشه مي توانند در بهترين مارک جاروبرقي نيز خلاصه شود لذا انتخاب برندي درست به شما در داشتن مزيت هاي اصلي از جمله موتور قدرتمند و طول عمر بالا کمک به سزايي مي کند اما دانستن نکات لازم درباره خريد اين کالا قطعاً به انتخاب مدلي مناسب تر و اطمينان درباره مارک اين دستگاه در ميان انواع جاروبرقي گوناگون کمک به سزايي خواهد کرد.

انواع جاروبرقي مخزن دار و کيسه دار

در کل مي توانيم انواع جاروبرقي خانگي را به دو دسته اصلي تقسيم کنيم که در اينجا به طور خلاصه به بررسي آن ها خواهيم پرداخت و در ادامه با بيان مشخصات مهم در هنگام خريد جاروبرقي مناسب همراهتان خواهيم بود.

جاروبرقي کيسه دار: در اين مدل از جاروبرقي همان‌طور که از اسمش نيز پيداست، گرد و غبار و آشغال‌ها در کيسه يا پاکتي که در دستگاه طراحي شده است جمع مي گردد. جنس کيسه ها مي تواند کاغذي، پارچه و يا پليمر باشد از سايز يا اندازه کوچک تا بزرگ مي باشد که به دو صورت دائمي يا يک بار مصرف هستند. لازم به ذکر است که امروزه به دليل موارد بهداشتي و پاکيزگي شما شاهد کيسه ها يا پاکت هاي يک‌بار مصرف در برندهاي معتبر هستيد و اين دسته از محصول در هنگام خريد جاروبرقي عمدتاً موردتوجه تعداد بيشتري از افراد است چراکه هم تعدد مدل بيشتري دارد و هم از جهت سلامت و بهداشت آسان‌تر مي باشد.

 

جاروبرقي بدون کيسه: جاروبرقي بدون کيسه يا مخزن دار همان‌طور که از نامش پيداست داراي به جاي کيسه داراي محفظه اي براي جمع آوري زباله مي باشد به طوري شما مي توانيد پس از پر شدن مخزن دستگاه آن را خالي کنيد و مجدداً در سر جايش بگذاريد در همين جا بايد به اين نکته اشاره کنيم که در هنگام انتخاب و خريد جاروبرقي مدل هاي بدون کيسه به سراغ مارک هاي متفرقه نرويد چراکه به دليل نوع عملکرد مي تواند خروجي گرد و غبار بيشتري در محيط به نسبت جاروبرقي کيسه اي داشته باشد و همين امر به شدت مي تواند براي ريه هاي شما آزاردهنده باشد.

نگاهي عميق در هنگام خريد جاروبرقي

قدرت موتور: يکي از مهم ترين موادي که بسياري از افراد در هنگام خريد جاروبرقي بدان توجه مي کنند وات دستگاه است چراکه تصور مي کنند اين وات تعيين کننده ميزان کشش است اما لازم است اين نکته را بدانيد که مي تواند دو جاروبرقي با وات يکسان، مشکي کاملاً متفاوت داشته باشد و در حقيقت نمي توان توان مصرفي را به تنهايي مبنايي از انتخاب قرار دهيد چراکه ميزان مکش در هر جاروبرقي به نوع موتور، خرطومي، نوع عايق و لوله تلسکوپي وابسته خواهد بود و شايد بدون لوله تلسکوپي و در آوردن خرطومي از دستگاه شما کششي بسيار متفاوت را در اختيار داشته باشيد لذا توجه به اين نکته مهم را فراموش نکنيد.

نوع موتور: تکنولوژي هاي گوناگوني مي تواند در جاروهاي برقي وجود داشته باشد که براي مثال مي توانيم به معروف ترين آن ها يعني موتور کمپرسور و HiSpin اشاره کنيم که در دسته بهترين ها محسوب مي گردد. موتور Compressor با داشتن تيغه هاي ايروديناميکي و جريان کاليبره شده داراي مکش بالا و سطح مصرف انرژي پاييني است لذا اگر مي خواهيد خريد جاروبرقي را براي متراژهاي بزرگ انجام دهيد مي توانيم به طور قطع خريد مدل کمپرسور را به شما پيشنهاد دهيم چراکه علاوه بر مکش بسيار بالا در متراژ زياد داغ هم نمي کند و مي تواند براي ساعات بالايي بدون فشار به دستگاه کار کند. به ياد داشته باشيد قدرت موتور در جاروبرقي کمپرسور کاملاً متفاوت از موتورهاي ديگر است تا جايي که نمي توان به عنوان مثال 800 وات کمپرسور را به راحتي تا دو برابر قدرت با جاروبرقي هاي موتور معمولي مقايسه کرد.

در مورد نوع موتور در هنگام خريد جاروبرقي نيز بايد به اين نکته توجه کنيد که افت کيفيت، مکش و قدرت در برندهاي متفرقه مي تواند کاملاً محسوس باشد لذا در هنگام خريد جاروبرقي بهتر است به اين موردتوجه کنيد که پول برندي را بدهيد که ارزش هزينه کردن داشته باشد و به زبان خودماني براي انتخاب اين دستگاه، حتي اگر مدل ارزاني از مارک معتبر را بخريد بهتر از انتخاب مدل بالاي يک مارک متفرقه است.

 

لوله تلسکوپي: دسته يا لوله تلسکوپي يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي است چراکه لوله ها در مدل هاي متنوع ممکن است قابليت تنظيم ارتفاع داشته باشند يا خير و همين تنظيم ارتفاع مي تواند به شما کمک کند تا کاملاً بر مبناي قد خود دسته را تنظيم کنيد تا بدون فشار به ستون فقرات، مچ و کتف خود کار جاروکشي را انجام دهيد.

لوله خرطومي: به طور واضح بگوييم که لوله ها اصولاً يا از جنس پلاستيک و يا کنف هستند و هريک از اين جنس ها در مارک هاي گوناگون مي تواند باکيفيتي متفاوت وارد بازار شود اما در حالت کلي بايد بگوييم که کنف در صورت اينکه در مارک خوبي از باشد مي تواند به مراتب طول عمر بالاتري داشته باشد چراکه خرطومي هاي پلاستيکي ممکن است براثر کشش و به مرور زمان پاره شود اما مدل هاي کنفي طول عمر بيشتري خواهند داشت و به راحتي پاره نمي شود. لازم به کر است که به صورت استاندارد لوله ها براي عدم کم شدن مکش 2 متر مي باشند.

نوع اتصال خرطومي به بدنه: در هنگام خريد جاروبرقي فراموش نکنيد که خرطومي ها به بدنه دستگاه بايد به شکلي اتصال يابند تا 360 درجه قابل چرخش باشد چراکه در غير اين صورت کار جاروکشي سخت خواهد شد و مهم ترين مسئله اين است که در مارک مناسب، به طور دقيق وکيوم و سفت باشد تا تأثيري روي مکش دستگاه نگذارد.

پارويي جاروبرقي: يکي ديگر از موارد مهم در هنگام خريد جاروبرقي، پارويي دستگاه و نوع طراحي آن است، يک پارويي خوب مي تواند به نوبه خود سهم به سزايي در مکش و جمع آوري کثيفي ها داشته باشد و علاوه بر اين مورد يک پارويي مناسب بسيار روان بر روي سطوح حرکت خواهد کرد و همين امر از فشار آمدن به مچ، کتف و کمر شما جلوگيري خواهد کرد پس به منظور داشتن کيفيت بيشتر در جاروکشي و سهولت آن به داشتن پارويي مناسب در جاروبرقي خود توجه فرماييد.

فيلتر هپا: احتمالاً نام فيلتر معروف HEPA به گوشتان خورده است، اين فيلتر که به خصوص در برندهاي معتبر استفاده مي شود داراي اهميت بالايي هستند. در هنگام جاروکشي گرد و غبار خروجي از دستگاه در هوا مخصوصاً نور آفتاب قابل‌رؤيت است و همين مورد به مرور زمان آلرژي هاي گوناگون در افرا ايجاد خواهد کرد که اين مورد به لطف تکنولوژي جديد فيلتر قابل شستشوي هپا تا 99.99 درصد کاهش پيدا کرده و درواقع بسيار مهم مخصوصاً براي افراد حساس به خصوص آلرژي تنفسي مي باشد.

نوع طراحي و Air bumper: نوع طراحي بدنه از جمله ضد خش بودن از مواردي است که در برخي از مدل هاي تاپ برند وجود دارد و اما در کنار اين قابليت گارد محافظتي در برندهاي خوب تا ميزان قابل توجهي سلامت دستگاه و حتي وسايل داخل منزل را تضمين خواهد کرد که مي تواند موردي قابل توجه در هنگام خريد جاروبرقي به شمار برود. حتماً برايتان پيش آمده که در هنگام جارو کردن منزل جاروبرقي به وسايل و يا ديوار خانه برخورد کند که اين مورد هم به جاروي شما و هم وسايل موجود در منزل آسيب مي رساند اما وجود گارد محافظتي د ر برخي از انواع جاروبرقي باعث مي شود که به دليل جنس نرم تر از اين صدمه جلوگيري کند.

اين دسته از موارد در کنار چرخ هاي مناسب در زير جارو، لوازم جاني همراه همچون سري هاي مختلف برايي جاروکشي آسان درزها و مبل ها مي تواند از اهميت ويژه اي برخوردار باشد و در هنگام خريد مورد توجه شما قرار گيرد. حال که اين نکات را مطالعه نموديد پس مس توانيد با اطلاعاتي کامل تر مدل و حتي مارک جاروبرقي خود را انتخاب کنيد اما درنهايت بايد تأکيد کنيم که حتماً خريد جاروبرقي خود را از يک فروشگاه معتبر و مارکي مناسب تهيه فرماييد که خود مي توان تا جاي زيادي بر انتخاب، خريد و حتي قيمتي مناسب تر اهميت داشته باشد.

کبوتر...
ما را در سایت کبوتر دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : کاووسی فر psttudentt بازدید : 162 تاريخ : پنجشنبه 6 خرداد 1400 ساعت: 3:35

لینک دوستان

خبرنامه